بررسی بازی خدای جنگ و شخصیت کریتوس

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
8:55
یک شنبه 31 شهريور 1398

اگر God of War را خیلی پیش از این قسمت بازی کرده باشید می‌دانید که او همیشه این قدر آرام و سر به زیر نبوده و دشمنان کریتوس به اشکال وحشتناکی توسط او کشته شده‌اند. از این رو تصمیم گرفتیم مروری داشته باشیم بر 10 عمل وحشیانه کریتوس و جنایات بیهوده و خودخواهانه‌ای که این کچل خشن برای رسیدن به هدفش در بازی‌های قبلی انجام داده است. از آن جایی که کلی خون و خونریزی در راه است باید یاد آور شوم که مراقب خطر اسپویل باشید! البته قبل از پرداختن به این 10 عمل، ابتدا مروری بر تاریخچه بازی های God of War و نحوه تبدیل شدن Kratos به خدای جنگ، عکس های کریتوس و ماجرای زئوس در خدای جنگ می‌پردازیم و سپس نگاهی به اطلاعات فیلم خدای جنگ کریتوس خواهیم داشت.

کریتوس

عناوین مطلب:

  • تاریخچه بازی های خدای جنگ
    • بازی God of War (سال 2005)
    • بازی God of War II (سال 2007)
    • بازی God of War: Chains of Olympus (سال 2008)
    • بازی God of War III (سال 2010)
    • بازی God of War: Ghost of Sparta (سال 2010)
    • بازی God of War: Ascension (سال 2013)
    • بازی God of War (سال 2018)
  • کریتوس چگونه تبدیل به خدای جنگ شد؟
  • شمشیرهای کریتوس
  • زئوس در خدای جنگ
  • 10 عمل وحشیانه کریتوس در مجموعه God of War
  • نقاط قوت و ضعف بازی

 

تاریخچه بازی های خدای جنگ

مجموعه خدای جنگ توسط دیوید جفی و استودیوی سانتا مونیکا خلق شده و یکی از عناوین شاخص پلی استیشن محسوب می‌شوند. تا کنون هفت نسخه از بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن و یک بازی موبایل از آن عرضه شده است. در این بخش قصد داریم بدون در نظر گرفتن نسخه موبایل بازی، مروری بر تاریخچه بازی های خدای جنگ داشته باشیم.

 

بازی God of War (سال 2005)

بازی-God-of-War-II

 

اولین نسخه از بازی خدای جنگ توسط استودیوی سانتا مونیکا ساخته شده و در سال 2005 برای پلی استیشن 2 منتشر شد. از نظر ترتیب زمانی، این بازی سومین نسخه محسوب می‌شود و بعد از Ghost of Sparda و قرار می‌گیرد. این بازی گیم پلی مبتنی بر کمبو دارد که از ویژگی‌های دکمه زنی سریع در کاتسین‌های مربوط به باس‌ها هم بهره می‌برد. در بازی شاهد پلتفرمینگ و پازل‌های مختلفی هم هم هستیم.

بازی God of War تاکنون بیش از 4.6 میلیون نسخه فروخته که آن را تبدیل به یازدهمین بازی پرفروش پلی استیشن 2 می‌کند. این بازی که یکی از بهترین‌های سبک اکشن ماجراجویی برای پلی استیشن 2 محسوب می‌شود، چندین جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کرده و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران هم شناخته می‌شود. امتیاز متوسط این بازی در متاکریتیک، 94 از 75 نقد است.

 

بازی God of War: Chains of Olympus (سال 2008)

بازی-chains-of-olympus

بازی God of War: Chains of Olympus توسط استودیوی ردی ات داون (Ready at Dawn) ساخته شده و اولین بار برای کنسول دستی PSP در سال 2008 منتشر شد. این سومین نسخه از مجموعه است که از نظر ترتیب زمانی، دومین نسخه و پیش‌درآمدی برای نسخه اول مجموعه محسوب می‌شود. گیم پلی بازی مشابه عناوین قبلی این مجموعه بوده اما کنترل بازی برای کنسول دستی PSP تغییر یافته بود چرا که دکمه‌های کمتری نسبت به دسته پلی استیشن 2 داشت.

این بازی یکی از بهترین عناوین PSP محسوب شده که با کسب امتیاز 91 از 79 نقد، در صدر جدول بهترین بازی‌های PSP این سایت قرار گرفته است. تا سال 2012، این بازی 3.2 میلیون نسخه در جهان به فروش رفته بود که آن را تبدیل به چهارمین عنوان پرفروش این کنسول دستی می‌کند.

بازی God of War III (سال 2010)

بازی-god-of-war-3

بازی خدای جنگ 3 در سال 2010 توسط استودیوی سانتا مونیکا به عنوان آخرین نسخه سه گانه اصلی، برای پلی استیش 3 عرضه شد. این چهارمین بازی در مجموعه و از نظر ترتیب زمان داستانی، ششمین عنوان و دنباله God of War II محسوب می‌شود. این بازی هم گیم پلی مشابه عناوین قبلی را با سیستم جادوی بهبود یافته، دشمنان بیشتر، زوایای دوربین جدید و محتوای قابل دانلود ارائه می‌دهد.

منتقدین از گرافیک و مقیاس بازی تعریف کرده و God of War 3 توانست امتیاز 92 از 101 نقد در متاکریتیک کسب کند و این عنوان توانست جوایز مختلفی از جمله بهترین بازی پلی استیشن 3 در مراسم اسپایک و موفقیت هنری را در مراسم بازی های کامپیوتری بفتا (BAFTA) از آن خود کند. بازی خدای جنگ 3 با فروش 5.2 میلیون نسخه‌ای تا سال 2012 توانسته دومین بازی پرفروش این مجموعه و نهمین بازی پرفروش تمام دوران پلی استیشن 3 شود.

 

بازی God of War: Ghost of Sparta (سال 2010)

بازی-ghost-of-sparda

Ghost of Sparda عنوان دیگری از مجموعه است که توسط ردی ات داون در عرض 23 ماه برای کنسول دستی PSP ساخته و در سال 2010 منتشر شد. این پنجمین بازی در مجوعه و چهارمین عنوان از نظر ترتیب زمانی داستان است. این بازی نسبت به Chains of Olymous دشمنان بیشتری در صحنه داشته و تعداد باس‌فایت‌ها هم افزایش یافته بود.

Ghost of Sparda از همه نظر باعث ستایش منتقدین شد و برخی از آن‌ها، این بازی را بهترین عنوان PSP از نظر گرافیکی می‌دانند. این بازی امتیاز 86 را از 73 نقد در متاکریتیک دارد و تا سال 2012 توانسته 1.2 میلیون نسخه به فروش برود و پانزدهمین بازی پرفروش این کنسول دستی باشد.

بازی God of War: Ascension (سال 2013)

بازی-god_of_war_ascension

این بازی توسط استودیوی سانتا مونیکا ساخته شده و در سال 2013 برای پلی استیشن 3 عرضه شد. این هفتمین عنوان و پیش درآمدی برای کل مجموعه شناخته می‌شود. بازی گیم پلی مشابه عناوین قبلی اما با مکانیزم‌های جدید داشته و اولین عنوان مجموعه است که از حالتی مولتی پلیر پشتیبانی می‌کند. این حالت‌ها شامل انواع رقابتی و کوآپ می‌شوند.

منتقدان نظر نسبتا مثبتی به بازی داشتند اما به نظر بیشتر آن‌ها، داستان آن جذابیت کمتری داشت که این مورد در نقدهای آن‌ها دیده می‌شد. Ascension امتیاز 80 را از 89 نقد در متاکریتیک کسب کرد و نتوانست به اندازه بازی‌های قبلی مجموعه فروش کرده و جایزه کسب کند.

 

بازی God of War (سال 2018)

بازی-God-of-War-2018

بازی God of War توسط استودیوی سانتا مونیکا ساخته شده و در سال 2018 برای پلی استیشن 4 عرضه شد. این هفتمین بازی در مجموعه و از نظر داستانی جدیدترین آن‌ها و دنباله‌ای بر God of War III است. بر خلاف عناوین قبلی که بر اساس اساطیر یونانی ساخته شده بود، این بازی از اساطیر اسکاندیناوی الهام گرفته است.

در این بازی شاهد تغییرات اساسی هستیم که یکی از آن‌ها، استفاده از یک تبر به عنوان سلاح اصلی به جای شمشیرهای کریتوس است. همچنین شاهد استفاده از دوربین روی شانه هستیم که تمام بازی در یک برداشت صورت می‌گیرد. این اولین باری بود که یک بازی سه بعدی AAA از این برداشت دوربین استفاده می‌کرد. در این نسخه از بازی شاهد حضور پسر کریتوس یعنی آترئوس در بازی هستیم که در مبارزات به کریتوس کمک می‌کند.

این بازی مورد ستایش منتقدین قرار گرفت و بسیاری معتقد بودند که توانست بازی را بدون از دست دادن هویت عناوین قبلی، مجموعه را احیا کند. God of War با کسب چندین نمره کامل از منتقدین و میانگین امتیاز 94 از 118 نقد در متاکریتیک توانست امتیازی برابر با نسخه اولیه بازی را در این سایت دریافت کند. God of War جوایز بسیاری را به دست آورد که شامل بهترین بازی سال از سایت‌های مختلف هم می‌شود. این بازی عملکرد عالی در فروش داشت و در ماه اول عرضه‌اش بیش از 5 میلیون نسخه و تا اردیبهشت 98 بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشت و یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیش 4 است.

کریتوس چگونه تبدیل به خدای جنگ شد؟

جوانان اسپارتا از همان نوجوانی به عنوان جنگجویانی ماهر آموزش داده می‌شوند و Kratos هم از این قضیه مستثنی نیست. او از همان ابتدا قابلیت‌های خود را نشان داده و از بقیه متمایز شد. تنها کسی که می‌توانست رقیب او باشد، برادرش دیموس (Deimos) بود که آرس و آتنها در همان دوران جوانی آن‌ها را از هم جدا کردند. کریتوس هم خالکوبی سرخی روی بدن خود ایجاد کرد تا همواره برادرش را به یاد داشته باشد؛ زیرا دیموس دارای خال مادرزادی سرخی بود.

کاراکتر-Deimos-kratos

شجاعت‌های کریتوس باعث می‌شود تا تبدیل به فرمانده ارتش اسپارتان‌ها شود و در یکی از مبارزه‌هایش علیه بربرها، در حالی که مغلوب می‌شود، از خدای جنگ یعنی آرس می‌خواهد تا در قبال جان خود، دشمنانش را نابود کند. آرس قبول کرده و شمشیرهای آشوب را به بازوهای کریتوس وصل می‌کند. کریتوس بربرها را شکست داده و از این به بعد، تبدیل به فرمانبردار خدای جنگ می‌شود. خدای جنگ هم برای جلب توجه زئوس، همواره انسان‌ها را از طریق کریتوس نابود می‌کند. در یکی از این جریان‌ها کریتوس مردمان یک دهکده را از بین می‌برد اما از قرار معلوم، خانواده خودش هم آنجا قرار دارند و به دستان او کشته می‌شوند. آرس عمدا خانواده او را آنجا قرار داده بود تا ارتباطات خانوادگی Kratos را از بین برده و از او یک جنگجوی کامل بسازد.

در God of War آتنا از کریتوس می‌خواهد تا آتن را از نابودی توسط خدای جنگ نجات دهد و در عوض، حافظه او را از کارهایی که کرده است پاک کند. کریتوس قبول کرده و می‌فهمد که برای نابودی آرس باید جعبه پاندورا را پیدا کرده و باز کند. در نهایت او موفق به انجام این کار و تبدیل به یک خدای بزرگ شده و آرس را از بین می‌برد. خدایان المپ تنها گذشته کریتوس را بخشیدند و اجازه فراموش کردن آن را به او ندادند. کریتوس برای رهایی از این زجر، خود را از پرتگاهی پرت می‌کند، اما آتنا به او اجازه مردن نمی‌دهد و از او می‌خواهد تا جای آرس، یعنی خدای جنگ را بین خدایان بگیرد. کریتوس هم چاره‌ای جز قبول کردن ندارد و به امید غرق کردن خود در خون و خون‌ریزی برای از یاد بردن گذشته‌اش، تبدیل به خدای جنگ می‌شود.

شخصیت-kratos-becomes-god-of-war

شمشیرهای کریتوس

شمشیرهای کریتوس Blades of Chaos نام دارند که در Underworld و توسط خود آرس ساخته شده‌اند. او این شمشیرها را برای خدمتکار شایسته‌ای ساخته که لیاقت خدمت به او را داشته باشد. زنجیرهای موجود در شمشیرهای کریتوس همواره یاد آور سوگند او به خدای جنگ است و تنها می‌توان پس از پایان زمان خدمت و یا توسط خود خدای جنگ جدا شوند. پس از شکست آرس، شمشیرهای کریتوس دیگر دیده نشدند اما او بعدا شمشیرهای مشابهی با نام Blades of Athena را دریافت کرد. در بازی God of War 2018 می‌بینیم که کریتوس شمشیرهایش را در اختیار دارد اما از آن‌ها استفاده نمی‌کند. شمشیرهای کریتوس یکی از سلاح‌های نمادین دنیای بازی‌های کامپیوتری است.

شمشیر-کریتوس

زئوس در خدای جنگ

زئوس در خدای جنگ پادشاه خدایان کوه الیمپوس و شخصیت منفی اصلی در God of War II و God of War III است. زئوس در خدای جنگ 1 به کریتوس در نبردش علیه آرس کمک می‌کند. در خدای جنگ 2 مشخص می‌شود که ترسی زئوس را فرا گرفته و به همین دلیل، با حیله توانایی‌های خداگونه کریتوس را به شمشیر الیمپوس جذب کرده و در نهایت باعث مرگ کریتوس می‌شود. البته مرگ کریتوس به این راحتی‌ها اتفاق نمی‌افتد و با کمک گایا و قدرت خواهران زمان، کریتوس به زمان قبل از خیانت زئوس در خدای جنگ 2 برمی‌گردد و بعد از نبردی او را شکست می‌دهد. اما در نهایت آتنا خودش را برای حفظ الیمپوس فدا کرده و زئوس را نجات می‌دهد. قبل از مرگ، آتنا به کریتوس می‌گوید که پسر زئوس است و دلیل ترس زئوس هم کشته شدن توسط پسرش بود. این قضیه در God of War III هم تایید شد؛ همان لحظه‌ای که کریتوس جعبه پاندورا را باز کرده و با استفاده از قدرت آن آرس را کشت، ترس تمام وجود زئوس را فرا گرفت. زئوس در خدای جنگ جدید هم به عنوان یکی از خیال‌های کریتوس در Helheim ظاهر می‌شود.

زئوس-خدای-جنگ

 

10 عمل وحشیانه کریتوس در مجموعه God of War

کور کردن تایفون برای کشتن پرومتئوس

باازی-خدای-جنگ

بعضی اوقات اوضاع خدایان به قدری وخیم است که خودشان به دلسوزی احتیاج دارند. تایفون به اندازه کافی در غل و زنجیر در حال زجر کشیدن هست و از حال و روزش خیلی راضی نیست. آخرین چیزی که نیاز دارد این است که دیوانه بی رحمی از گرد راه برسد و هر چه عقده ته دلش دارد سر او خالی کند. نکته جالب تر انگیزه کریتوس از انجام این کار است که آن را در فهرست 10 عمل وحشیانه کریتوس قرار می دهد. او با کور کردن تایفون سلاحی جادویی از چشمش بیرون می آورد تا نفرین نامیرایی پرومتئوس را از بین برده و او را بکشد. تازه کشتن پرومتئوس هم از سر لطف و دل رحمی نیست بلکه کریتوس قصد دارد از جادوی نهان وجودش برای رسیدن به اهداف انتقام جویانه اش استفاده کند. هر دو بدبخت حال و روز خوشی ندارند و کریتوس می تواند بدون این که کوچکترین درگیری با آن ها داشته باشد راهش را ادامه دهد، اما از بس که این شخصیت مرض کشتن دارد، نمی تواند کسی را ببیند و بیخیالش شود!

کندن بال های ایکاروس

-خدای-جنگ-2018

ایکاروسی که در God of War می بینیم با ایکاروس افسانه ای خیلی فرق دارد (گویا به مواد مخدر، آن هم از نوع صنعتی معتاد شده.) هنگامی که کریتوس با او برخورد می کند، گویا عقلش را هم کم و بیش از دست داده است. به محض این که کریتوس تشنه قدرت راجع به بال های قدرتمند ایکاروس می شنود حوس پرواز به سرش می زند. خب مطمئناً ایکاروس هم زیر بار نمی رود (مثلا بگوید: آقا کریتوس چاکریم دو تا بال چیه، دست و پاهام مال تو.) طی یک درگیری هنگام سقوط و مشت و کله هایی که نثار ایکاروس بخت برگشته می شود کریتوس دو بال او را می کند و از آن ها برای پرواز استفاده می کند. پس از به دست آوردن این مهارت با این که می تواند ایکاروس را یک گوشه و کناری پیاده کند، او را در آسمان رها می‌کند تا به قعر جهنم پرت شود (خب بالش را که بریدی، جانش چرا دریدی؟)

قطع کردن پاهای هرمس، تنها برای گرفتن کفش هایش

بازی-GodofWar-2018

انصافا باید اعتراف کرد که بین خدایانی که کریتوس برای کشتن‌شان نقشه می کشد هرمس اعصاب خرد کن ترینشان است. مخصوصاً که هر چند وقت یکبار کریتوس را مورد عنایت جوک های بی مزه و بچه گانه اش قرار می دهد. اما همه این ها دلیل نمی شود که کریتوس جفت پاهای او را ببرد تا فقط کفش هایش را صاحب شود. آخر یک جفت کتانی مگر پولش چقدر می شود؟ یعنی این قدر جاخالی و سرعت برای کریتوس مهم است که برایش مهم نیست با کشتن هرمس مردم را به درد بی درمان دچار می کند؟ اگر این حرکت خودخواهانه در 10 عمل وحشیانه Kratos قرار نمی گرفت، باید تعریف عمل وحشیانه را کلاً عوض می‌کردیم.

 

سو استفاده از قدرتش به عنوان خدای جنگ

خدای-جنگ

شما اگر خدای جنگ بودید چه می کردید؟ خب لابد یک ارتش جمع آوری می کردید که با دیگر خدایان کَل قدرت بیاندازید یا به مردم حکم می کردید که به یادبود شما سر هر کوی و برزن معبد و زیارتگاه بسازند یا از همین جور کار های معمول که خداها باید انجام دهند. اما حالا جناب کریتوس از خوبان اسپارت چه کار کرد؟ با مردمش عین کثافت های روی زمین برخورد کرد، پشیزی برای جان مردمش ارزش قائل نشد و حتی آن ها را برای حل معماهایش قربانی کرد. یکی از شخصیت های بازی نزدیک به 3 بار توسط این جنگجوی اسپارتان کشته شد (چه بدبختی بوده که دائماً گیر این کچل بد ذات می افتاده!) کشتن ملت بی گناه هفتمین شماره از 10 عمل وحشیانه Kratos است.

آزاد کردن ترا

شخصیت-کریتوس

این اسپارتای خون خوار ما با تمام بی کلگی اش چند تصمیم عاقلانه در مسیرش به کوه الیمپس گرفت. برای مثل تایتان ها را آزاد کرد تا در لشکرکشی اش به سمت خدایان یاریش کنند. قسمت مشکل دار قضیه این است که هر تایتانی لیاقت آزادی ندارد، مخصوصاً ترا. کریتوس طبق معمول برای این که یک قدرت جدید و آتشین به دست بیاورد ترا را از بند رها می کند. پس از این که ترا آزاد می شود کل دنیا را زیر مذاب آتش فشانش می سوزاند. به زبان گیمی کریتوس به ملت Fire Damage وارد می کند. در مقایسه با این کار قطع کردن پای هرمس به سوزاندن مورچه با ذره بین شباهت دارد. سوزاندن مردم بخت برگشته ششمین شماره از 10 عمل وحشیانه Kratos است.

کندن کله هلیوس

شخصیت-kratos

آخر چطور می شود خونین ترین و وحشیانه ترین لحظه در تاریخ بازی های کامپیوتری را فراموش کرد؟ کندن کله هلیوس در حالی که هنوز زنده است چیزی نیست که برای بسیاری از بازیکنان قابل هضم باشد (واقعا هم حق دارند، خشن تر از این صحنه نداریم.) قضیه به کندن کله ختم نمی شود، Kratos از همان کله نیمه جان به عنوان سلاحی مقابل دشمنانش استفاده می کند. کشتن هلیوس می توانست یکی دیگر از مرگ و میر های معمولی باشد که غالباً در مسیر کریتوس اتفاق می افتند. اما چیزی که آن را در 10 عمل وحشیانه Kratos قرار می دهد ناپدید شدن خورشید پس از مرگش است که به معنای واقعی مساوی است با آخر دنیا. طبق معمول هم که کریتوس عین خیالش نیست (دمت گرم که آخرالزمان کردی، مردم واقعاً به همچین تنوعی نیاز داشتند.)

استفاده ابزاری از پرنسس پوسایدون برای قفل کردن چرخ دنده

پوسایدون-خدای-جنگ

تا آن جایی که می دانم کار قهرمانان بازی نجات پرنسس های زیبا و زندگی خوش و خرم برای باقی عمرشان است. مثلاً سوپر ماریو را در نظر داشته باشید، 30 سالی می شود که کار و بارش نجات پرنسس است. وقتی که اولین بار پرنسس پوسایدون را می بینید (با آن لباس های …) با خودتان می گویید: «نمردیم و یک پرنسس هم نجات دادیم، نگران نباش خانم، Kratos یاور مظلومین اینجاست.» خب کریتوس که قهرمان نیست، البته خودش هم ادعای قهرمانی ندارد. اما سوال من این است: یعنی چهار پایه ای چیزی دم دست پیدا نمی شد که کریتوس زیر چرخ دنده بگذارد که در بسته نشود؟ هر چیزی به غیر از یک آدم زنده که برای جانش التماس کند؟ هیچی؟ (اصلاً این آدم بدون کشتن شب خوابش نمی برد.)

بوجود آوردن مد دریا با کشتن پوسایدون

مرگ-ایمپوس

«مرگ الیمپوس، مرگ دنیاست» این جمله ای بود که پادشاه دریاها قبل از فشردن دکمه دایره به شما می گوید (زئوس بیامرزتش!) اما مخاطب که کریتوس باشد به این جور جمله ها توجه چندانی نمی کند و تا طرف جان دارد کتک می خورد. پس از ترکاندان تخم جفت چشم های پوسایدون و شکستن گردنش و پرت کردنش از کوه الیمپوس، دریا بالا آمده و سیل وحشتناکی صد ها نفر را می بلعد. دیدی آقای کریتوس خان پوسایدون دروغ نمی گفت! ای کاش کمی حرف گوش کن بودی که یک گزینه دیگر به فهرست 10 عمل وحشیانه کریتوس اضافه نمی شد.

به پا کردن جهنم… به معنای واقعی کلمه

کریتوس-خدای-جنگ

همان طور که با کشتن هلیوس و پوسایدون متوجه می شویم، کشتن هر خدایی عواقب خاص خداش را دارد، اما  از بس فشار کاری کریتوس زیاد است و دستش به کشتن متوالی خدایان گرم شده، فرصتی برای فکر کردن به این جور سوسول بازی ها ندارد. تازه اگر هادس بمیرد مگر چه اتفاقی می خواهد بیافتد؟ جواب سوالتان را موقعی می گیرد که هادس هم به سرنوشت دیگر خدایان الیمپوس دچار شود. روح های نفرین شده که پس از نابودی هادس دیگر جایی برای رفتن ندارند راهی سطح زمین می شوند و به معنای واقعی کلمه جهنم به پا می کنند. آقای کریتوس مد دریا و غرق کردن مردم کافی نبود؟ حتماً باید جهنم به پا می کردی؟ (با کی حرف می زنیم؟ این کچل عین خیالش نیست!)

کشتن خانواده اش

خانواده-کریتوس-خدای-جنگ

در این که Kratos خانوده‌اش را با دستان خودش کشت هیچ شکی نیست. فریب خورد یا نخورد این کار را انجام داد و جای هیچ بازگشتی هم برای خودش نگذاشت. اما در این جا فقط راجع به دختر و همسرش صحبت نمی کنیم. وقتی به شجره نامه خانوادگی اش نیم نگاهی می کنیم می بینیم که تمامی خدایانی که کریتوس راهی دیار باقی کرده (البته اگر بعد از نابودی هادس دیار باقی هم مانده باشد) یک جوری با او نسبت خانوادگی داشته اند. مرگ برادرانش: هرمس، هرکولس، ارس، عمو پوسایدون، عمو هادس، عمه حرا، بابابزرگ کرونوس، مامان بزرگ گایا و در نهایت بابا زئوس ثابت می کنند که داستان فرنچایز God of War از مشکلات خانوادگی نشأت گرفته (مثل سریال های ترکی!) یعنی اگر در آن زمان خدای مشاور خانوادگی هم بود، دیگر این مشکلات بوجود نمی آمد و این همه خون و خون ریزی به پا نمی شد.

نقاط قوت بازی خدای جنگ

  • - کاراکترهایی جذاب، مخصوصا کریتوس جدیدی که عاشقش خواهید شد!
  • - گیم‌پلی نفسگیر، درگیر کننده و چالش‌برانگیز
  • - مکانیسم عالی تبر لوایتن
  • - طراحی مراحل عالی و شگفت‌انگیز
  • - پازل‌ها و ماموریت‌های فرعی جذاب
  • - داستان خارق‌العاده
  • - ارائه بهترین گرافیک یک بازی روی PS4 تا به امروز
  • - صداگذاری، صداپیشگی و موسیقی‌ متن باشکوه

نقاط ضعف بازی God of War

  • - روان نبودن دوربین بازی در هنگام مبارزات
  • - سیستم قفل روی دشمنان عملکرد چندان دقیقی از خود نشان نمی‌دهد

 

جمع بندی

بعد از سال‌ها انتظار، بالاخره دست‌مان به یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم رسید؛ God of War. اثری که از وقتی معرفی شد، ده‌ها سوال برای طرفداران ایجاد کرد. این بازی دیگر همانند سابق نبود، دیگر خبری از Blades of Chaos نبود، دوربین بازی به کلی تغییر کرده بود، اثری از آن خشم و خشونت‌های بی‌مغز و منفجر کننده نبود. آیا می‌شد به این بازی اعتماد کرد؟ اثری که به کلی با آن چیزی که می‌شناختیم فرق کرد و تنها ستون باقی مانده از گذشته‌اش کریتوس بود؛ اما این کریتوس هم فرق داشت. در این مقاله سعی کردیم بیشتر درباره شخصیت کریتوس در بازی خدای جنگ God of ٌشقصحبت کنیم.


تعداد بازدید از این مطلب: 2348
بازدید : 2348

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر